ساحل افتاب

ساحال افتاب

ساحل افتاب

ساحال افتاب

مشهور ترین برج های کج

مشهور ترین برج های کج

برج های دوقلوی معروف به دروازه اروپا نمونه دیگر این بناهای به عمدئ کج شده یا ساخته شده می بانشد که در سال 1996 با ارتفاع 114 متر در شهر مادرید بنا گذاشته شدند . انحراف این برج های دوقلو 15 درجه می باشد. اما شاهکار این برج های کج که در سال 2010 ساخته شد برج دروازه پایتخت در ابوظبی می باشد . این بنا به دلیل ویژگی های منحصر به فرد و جذابیت و معماری بی نقصش توانست رکوردار کتاب گینس شود . این برج 18 درجه انحراف دارد و در 35 طبقه و 160 متر ارتفاع بنا شده است .

اما برخی از بزج ها هم اول قرار نبوده کج باشند و حتی هنگام ساخت هم کج نبوده اند ولی تغییرات در سطح زمین و گذر زمان باعث کج شدن طبیعی این ساختمان ها و شهرت به کج بودن این ها شده است . هر چند برخی از این بناها را توانسته اند با توجه به علم امروزی از کج شدن بیشتر انها جلوگیری کنند ولی برخی دیگر هنوز این امکان را ندارند و بشر امروزی نتوانسته جلوی کج شدن بیشتر آن را بگیرد .

بیشتر این ساختمان ها به دلیل وزن زیاد و ساخته شدن در زمین های نرم و یا رانش نسبی کم زمین به این حالت در آمد و بیشتر آنهایی که در زمین هایی سست و نرم ساخته شده اند همچنان رو به کج شدن هستند . مثلا برج پیزا هر ساله 2.5 سانتی متر کج تر می شود . امروز بسیاری از مهندسین و متخصصین به دنبال راهکارهایی برای حفظ این آثار ارزشمند هستند ولی همچنان راه حل مناسبی برای اینکه این بناها بیشتر کج نشوند پیدا نشده است . در ادامه با برخی از برج های کج معروف دنیا بیشتر آشنا می شویم .

 

1-برج کلیسای سورهاسن در آلمان

این برج به منظور اضافه شدن به کلیسایی قرون وسطایی در سال 1495 با ارتفاع 32 متر در این محل بنا شد . کج بودن این برج با 5.19 درجه به او لقب مایل ترین برج قدیمی جهان را اختصاص داد . این برج بر روی زمینی باتلاقی و با شالوده ای از چوب بلوط ساخته شد و همین موضوع باعث شد که از آغاز قرن 19 کم کم این برج کج شود. البته تا زمانی که چوب ها مقاوم و باتلاق هنوز زنده بود این برج کج نشد ولی با خشک شدن باتلاق و پوسیده شدن چوب ها این برج شروع به کج شدن کرد .

برای  مطالعه ادامه مطلب و همچنین رزرو تور و یا بررسی و اطلاع از سایر برنامه های گردشگری سیاحتگران ساحل آفتاب همین امروز با کارشناسان و متخصصین سیاحتگران ساحل آفتاب تماس بگیرید .

Travel.sahelaftab.com

02188656892

یوتیوب ساحل آفتاب

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.