ساحل افتاب

ساحال افتاب

ساحل افتاب

ساحال افتاب

هر آنچه که باید در مورد یونان بدانید .قسمت 1.

 

هر آنچه که باید در مورد یونان بدانید

یونان یکی از مقاصد مشهور و پر طرفدار اروپا محسوب می شود که به دلیل داشتن سواحل منحصر به فرد و زیبا و ساختمان هایی با معماری زیبا و همه پسند و همچنین به دلایلی همچون غذاهای خوشمزه و پیشینه های فلسفی و هنری زبانزد بسیاری از علاقمندان به سفر های اروپایی می باشد . از دیگر مزایای سفر به یونان هزینه کمتر مسافرت به این کشور نسبت به سایر کشور های اروپایی می باشد آتن پایتخت این کشور و یکی از بزرگترین شهر های یونان می باشدکه از نظر بسیاری از گردشگران از نظر زیبایی و روح نوازی با پایتخت های مشهور اروپا برابری دارد  ولی جزایر یونان از نوع بی بدلیل و لوکس اروپا محسوب می شوند که نمونه این جزایر را در سایر کشور های اروپایی نمی توانید پیدا کنید .

برای اقامت هر شب در کشور یونان بین 40 تا 200 یورو باید هزینه پرداخت نمایید که این تفاوت قیمت بسته به نوع محل اقامت و همچنین شهر محل اقامت متفاوت می باشد. مثلا در خود آتن هزینه های اقامت معمولا از هزینه اقامت در جزایر لوکس به مراتب کمتر می باشد . هتل های اقامتی بستگی به درجه کیفی  در شب های خلوت سال هزینه  ای برابر با 40 یورو (هتل 3 ستاره) 80 تا 150 یورو هتل 4 ستاره  برای هر شب دارند  و اتاق های دو تخته( هتل 3 ستاره) را معمولا با هزینه 40 یورو هم می تواند کرایه کرد . اما در هر صورت پیشنهاد می شود پس از تصمیم گیری برای مسافرت به این کشور ابتدا هتل و یا محل اقامت خود را تعیین و رزرو نمایید تا خدای نکرده مجبور به کرایه هر اتقا با بیش از قیمت واقعی ان نشوید .

برای مطالعه ادامه مطلب سایت گردشگری سیاحتگران ساحل آفتاب مراجعه فرمایید و همچنین برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان و متخصصین ساحل آفتاب تماس بگیرید .

travel.sahelaftab.com

 02188656892

 

 

شرایط تحصیل در اسپانیا قسمت 4


شرایط
تحصیل در اسپانیا

دانشگاه های اسپانیا دولتی و خصوصی هستند و تحصیل در دانشگاه های خصوصی هزینه های بالاتری نسبت به دانشگاه های دولتی خواهد داشت . حدود هزینه تحصیلی برای دانشگاه های دولتی در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد 3600 تا 6000 یورو ودر مقطع دکترا حدود 500 یورو می باشد که البته دریافت بورسیه در مقطع دکترا و در دانشگاه های دولتی بسیار راحت تر است .

هزینه های دانشجویان در این کشور شامل هزینه های تحصیلی ، مسکن ، خرود و خوراک و رفت و آمد می شود . به غیر از هزینه های تحصیلی یک دانشجو برای داشتن یک زندگی متوسط در اسپانیا باید حدود 700 یورو هزینه کنند.

تعطیلات بین سال های تحصیلی در اسپانیا هم همان تابستان می باشد و از  اواخر ماه جولای تا اواسط سپتامبر ادامه خواهد داشت . دانشجویانی که از اتاق ها و مکان های دانشجویی برای زندگی استفاده می کنند  می توانند در صورت نیاز مدت تعطیلات را هم از این مکان ها استفاده نمایند که البته باید درخواست بدهند .

دانشجویان خارجی کشور اسپانیا حدود 30 درصد در هزینه های درمانی تخفیف می گیرند اما در صورتیکه بخواهند تمام هزینه درمانی آنها پرداخت شود باید بین 60 تا 100 یورو ماهیانه پرداخت نمایند . دانشجویان این کشور پس از دریافت اقامت تحصیلی خود می توانند برای اقوام درجه یک خود مانند پدرو مادر و همسر و فرزند هم درخواست ویزا نمایند که البت هباید حداقل سه ماه از اقامت او گذشته باشد .

همچنین دانشجویانی که اقامت تحصیلی آنها درست شده است می توانند برای کمک به هزینه های تحصیلی و زندگی خود در این کشور بصورت پارت تایم و نیمه وقت و نهایتا 3 روز در هفته مشغول کار باشند . اما بیشتر دانشگاه های بین المللی و درجه یک اسپانیا برای دانشجویان خود که خواهان فراگیری زبان اسپانیایی هستند با ارائه تسهیلات مناسب این دوره ها را توسط خود دانشگاه برگزار می کنند . این دوره ها بصورت فشرده و نیمه فشرده و یا بصورت معمولی در بعد از ظهر ها برگزار می شود و هزینه آن بسته به نوع دوره بین  200 تا 700 یورو تمام خواهد شد که با این توجه توصیه می شود زبان اسپانیایی را قبل از دریافت ویزای تحصیلی در اسپانیا در ایران فرا بگیرید .

دانشجویانی که متاهل هستند برای انتقال همسر خود به این کشور باید پس از دریافت اقامت دانشجویی خود اقدام نمایند که ممکن است فرآیند انتقال همسر به اسپانیا بین 6 تا 7 ماه زمان ببرد . نهایتا اینکه ویزای تحصیلی دارای محدودیت زمانی نیست و می توانید این ویزا را برای ورود و خروج متناوب تهیه نمایید .

‌‌

برای مطالعه ادامه مطلب سایت گردشگری سیاحتگران ساحل آفتاب مراجعه فرمایید و همچنین برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان و متخصصین ساحل آفتاب تماس بگیرید .

travel.sahelaftab.com

 02188656892

شرایط تحصیل در اسپانیا قسمت 3

 

شرایط تحصیل در اسپانیا

‌ارزش مدارک تحصیلی

  • در دوره های دو تا سه ساله ابتدایی ورود به دانشگاه ها ، مدارس عالی فنی و مجتمع های آموزش عالی دولتی کشور اسپانیا که با اتمام آن مدرک Estudios de Primer Ciclo به دانشجو اعطا می شود ، وزارت آموزش عالی کشور اسپانیا این مدرک را مدرک معتبرکاردانی ارزشیابی می کند .
  • مدرک کارشناسی مورد تایید وزارت علوم کشور اسپانیا با طی 4 سال تحصیل در تمام دانشگاه ها و مجتمع های آموزش عالی و هنرهای زیبا می باشد .
  • با 5 سال تحصیل در دانشگاه ها و مجتمع های آموزش عالی و هنر های زیبا در اسپانیا وزارت علوم این کشور مدارک Estudios de Segundo Ciclo, Licenciaturas در صورت ارائه رساله پایان آموزشی کارشناسی ارزشیابی خواهد شد .
  • در صورت ارائه پایان نامه و گذراندن 120 واحد درسی در اروپا و دفاع از پایان نامه مدرک مورد تایید وزارت علوم اسپانیا کارشناسی ارشد خواهد بود .
  • مدرک Tercer Ciclo گذرانده شده در همه دانشگاه ها ، مراکز آموزش عالی و مجتمع های  هنر های زیبای کشور اسپانیا توسط وزارت آموزش عالی اسپانیا دکترا تایید خواهد شد البته مشروط به اینکه مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد معتبر ارائه شود .

در دانشگاه های بین المللی اسپانیا رشته های تحصیلی متفاوتی ارائه می شود و تقریبا همه رشته های تحصیلی مورد نیاز در این دانشگاه ها ارائه می شود . این رشته ها بصورت دو زبانه ارائه می شود و هم به زبان اسپانیایی و هم به زبان انگلیسی ارائه می شود که البته تا حدودی هم بستگی به رشته انتخابی شما خواهد داشت . ضمن اینکه بهتر است زبان اسپانیایی را هم دانشجویان این کشور فرا گرفته تا هزینه های تحصیلی آنها کمتر شود . زیرا رشته هایی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند گران تر خواهند بود .

برای مطالعه ادامه مطلب سایت گردشگری سیاحتگران ساحل آفتاب مراجعه فرمایید و همچنین برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان و متخصصین ساحل آفتاب تماس بگیرید .

travel.sahelaftab.com        

 02188656892

 

شرایط تحصیل در اسپانیا قسمت 2

شرایط تحصیل در اسپانیا

دوره های تحصیلی و مدارک مرتبط با آنها

·         پس از طی یک دوره 2 تا 3 ساله در مراکز آموزش عالی و دانشگاه های کشور اسپانیا به فارق التحصیلان مدرک Estudios de Primer Ciclo Arquitecto Tecnico, Diplomatura, Ingenierias Tecnicas اعطا خواهد شد .

·         با دریافت مدرک بالا دانشجو در یک دوره 2 ساله دیگر می تواند ادامه تحصیل داده و دروس قبلی را بصورت تخصصی بگذراند و جزئیات تخصصی تری را در خصوص رشته تحصیلی قبلی دریافت نماید . با پایان این دوره به دانشجو مدرک Arquitecto , Licenciado یا Ingeniero اعطا خواهد شد .

·         اما مدرک دکترا یا Tercer Ciclo به دانشجویایی اعطا خواهد شد که با پیش نیاز دوره قبلی دوره دکترا را آغاز کرده و در دو دوره و مجموعا 5 سال بتوانند دروس ارائه شده را بگذرانند. دو دوره یاد شده شامل یک دوره 2 ساله برای گذراندن دروس تخصصی  و یک دوره 3 ساله برای گذراندن دروس پژوهشی و پایان نامه و نهایتا دفاع از آن می باشد . البته ابتدا باید دوره دو ساله تکمیل شود و چنانچه اساتید با صلاحیت دانشگاه توانایی دانشجو را بسنجند و تایید نمایند دانشجو می تواند دورس دوره سه ساله را بگذراند . پایان نامه مورد ارائه نیز باید توسط اساتید مربوطه تایید شود تا رسما فعالیت پژوهشی دانشجو آغاز شود .

 

برای مطالعه ادامه مطلب سایت گردشگری سیاحتگران ساحل آفتاب مراجعه فرمایید و همچنین برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان و متخصصین ساحل آفتاب تماس بگیرید .

travel.sahelaftab.com

 02188656892

 

 

 

شرایط تحصیل در اسپانیا قسمت 1

 



شرایط تحصیل در اسپانیا

دولت اسپانیا با اتخاذ راه کارهایی مانند ارائه بورسیه های تحصیلی عالی هر ساله علاقمندان به ادامه تحصیل و دریافت مدارک بالای دانشگاهی را در کشور خود پذیرا بوده و در ضمن آن توانسته همواره در سطح اول دنیا دانشگاه های خود را به روز و در رقابت نگه دارد تا جایی که فارق التحصیلان اکثر دانشگاه های این کشور تنها با ارائه مدارک دانشگاهی خود به راحتی در بهترین پست های ادارات دولتی و خصوصی در کشور خودشان و یا حتی در خود اسپانیا مشغول به کار شده و اقامت خود را هم در این کشور دریافت نموده اند .

کودکانی که به سن سه سالکی می رسند در این کشور باید به مهد  کودک راهی شوند و تا 3 سال از آموزش های مقدماتی  این مراکز بهره مند شوند . البته تنها یک سال از این تحصیلات اجباری می باشد ولی اکثر خانواده ها ترجیح می دهند که حداقل دو سال از این 3 سال را برای کودکان خود برنامه ریزی نمایند . سپس مقطع آموزش های ابتدایی در دوره ای 5 ساله را باید سپری نموده و با آموزش های خواندن و نوشتن و برخی از فعالیت های اجتماعی و علمی ابتدایی آشنا می شوند . دوره متوسطه دو مرحله ای است . مرحله اول 3 ساله می باشد و با پایان این سه سال دوره تحصیلات مدرسه ای به اتمام خواهد رسید . دوره دوم هم سه ساله است و دانش آموزان در پایان مدرک تحصیلی آکادمیک یا Bachiller را دریافت می کنند. در این مرحله دانش آموز می تواند انتخاب نماید که به کلاس های پیش دانشگاهی یک ساله برود و یا دوره مهارت های حرفه ای را ببیند .

دانشگاه ها ، مجتمع های علمی و فنی و مجموعه های هنر های زیبا  سه مرکز ارائه دهنده تحصیلات عالیه در اسپانیا می باشند . برای ورود به دانشگاه یا باید دیپم پایان دبیرستان داشته باشند و آزمون ورودی بدهند و یا باید تحصیلات دوره پیش دانشگاهی را گذرانده باشند .

برای مطالعه ادامه مطلب سایت گردشگری سیاحتگران ساحل آفتاب مراجعه فرمایید و همچنین برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان و متخصصین ساحل آفتاب تماس بگیرید .

travel.sahelaftab.com     

 02188656892