ساحل افتاب

ساحال افتاب

ساحل افتاب

ساحال افتاب

مراسم کریسمس در اسپانیا قسمت 2


مراسم
کریسمس در اسپانیا

Nochebuena روز جشن کریمس در اسپانیا است که  در همان تاریخ 24 دسامیر می باشد . خانواده ها دور میز جمع می شوند ، دعا می کنند ، غذاهای سنتی و شیرینی صرف  می کنند ودر کنار دیگر اعضاء خانواده خوش هستند . خانواده های مختلف در اسپانیا که با هم رابطه فامیلی دارند دور هم جمع می شوند و میز خانوادگی خیلی بزرگتر از یک خانواده کوچک است .

در نیمه شب 24 دسامبر آیین عشای ربانی یا مراسم  Misa del Gallo برگزار می شود  و بسیاری از خانواده ها به همراه هم به این مراسم می روند و با سرود ها ی مخصوص کریسمس و موسیقی و شعر خوانی و همراهی با خواننده و دایره زنگی و گیتار حسابی خوش می گذرانند .

اما بابانوئل در اسپانیا چند دهه است که باب شده و او را سانتاکلاوس می نامند . در این روز افرادی با لباس بابا نوئل به بچه ها هدیه می دهند و روز بعد بچه ها در محل های مختلف مثل پارک ها این هدایا را به هم نشان می دهند .

البته موارد مشابه بابا نوئل در اسپانیا باز هم وجود دارند مثلا فردی به نام  Olentzero که  از کوه های باسک به شهر می آید و به بچه های خوب کادو می دهد و برای بچه های بد نه تنها کادو ندارد که تنبیه هم می کند  و یا  Tió de Nadal که در کاتالونیا و آراگون مشهور است و به بچه ها هدیه سال نو می دهد . هر چند بابانوئل تقریبا در بیشتر شهر های اسپانیا فراگیر شده ولی باز هم هر محل و شهر کوچکی هم برای خود از این شخصیت ها دارد .

شب سال نو بیشتر با دوستان سپری می شود . همه افرادی که با هم دوستی صمیمی دارند در پارک ها و زیر ساعت های بزرگ میدان ها و کلیسا ها و یا ساختمان های مختلف جمع می شوند و ضمن خوردن شیرینی و آواز خوانی منتظر سال نو می شوند .

برای مطالعه ادامه مطلب سایت گردشگری سیاحتگران ساحل آفتاب مراجعه فرمایید و همچنین برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان و متخصصین ساحل آفتاب تماس بگیرید .

travel.sahelaftab.com

 02188656892

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.