ساحل افتاب

ساحال افتاب

ساحل افتاب

ساحال افتاب

اخذ اقامت پرتغال:96.8.4

اخذ اقامت پرتغال:
روستای غرق شده پرتغال

یکی از عجایب کشور پرتغال وجود روستایی بسیار کهن و تاریخی که متعلق به دوران امپراطوری روم باستان می باشد که به دلیل بی توجهی و ساخت سد به زیر آب رفته است . این روستا در سال چند روزی سر از آب بیرون می آورد و گردشگران مشتاق زیادی را به سوی خود می کشاند . این روستا را با نام ویلارینهو دافورنا می شناسند و در شمال پرتغال واقع شده است .

این روستا مربوط به شهر روبورو در شمال پرتغال است و با سیاست های  غلط برای ساخت سد در سال 1972 در نزدیکی این روستا باعث شد تا از روی نقشه پرتغال حذف شود.این سد بر روی رودخانه هومن ساخته شد که با آب گیری ان باعث شد دریاچه شکل گرفته این روستا را ببلعد ولی در سال برخی از روز ها سر از آب بیرون می آورد . کافی است بارندگی کم شود و آب پشت سد کمتر از میزان مشخصی شود تا دیواره های این روستا خودنمایی کنند .

در ابتدا تصور بر این بود که مردم این روستا به دلیل یک اتفاق ناگهانی از بین رفته اند ولی حقیقت ماجرا این بود که در این نزدیکی قرار بود کارخانه برق این منطقه از پرتغال ساخته شود و در پی آن سد  برق آبی در این منطقه احداث شود و به همین دلیل مردم به زور از خانه هایشان بیرون رانده شدند و این روستا بدون سکنه بوده است.

روستای ویلارینهو دافورنا یکی از قدیمی ترین روستاهای دنیا و پرتغال بوده است و حدود 2000 سال قدمت داشته و به زمان رومیان باستان بر می گردد . که در صورتیکه در حال حاضر بیرون از آب بود می توانست در زمره برترین مناطق گردشگری کشور پرتغال شناخته شود هر چند با همین شرایط هم گردشگران زیادی برای بازدید از آن و بخصوص در زمان هایی که سر از آب بیرون می آورد به این منطقه می آیند .

هر چند در ابتدا شناخت زیادی از این روستا نداشتند و شاید همین موضوع باعش شد که این سد در این مکان احداث شود ولی با مطالعاتی که بر روی سایر آثار بر جای مانده انجام شد مشخص شد که این روستا قدمتی بس طولانی و شگرف داشته است . از آثار بر جای مانده دیگر این منطقه و روستا می توان به سه پل رومی در این منطقه اشاره نمود …

برای مطالعه ادامه مطلب به صفحه اقامت پرتغال در سایت گردشگری سیاحتگران ساحل آفتاب مراجعه فرمایید و همچنین برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان و متخصصین ساحل آفتاب تماس بگیرید .

travel.sahelaftab.com

 02188656892

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.