ساحل افتاب

ساحال افتاب

ساحل افتاب

ساحال افتاب

اسپانیا دومین کشور:: بزرگ توریستی دنیا

اسپانیا دومین کشور بزرگ توریستی دنیا

جاذبه های گردشگری مادرید

مادرید از مهمترین شهر های اسپانیا و پایتخت این کشور محسوب می شود . این شهر نقاط گردشگری زیادی دارد که از آن جمله می توان به وارد زیر اشاره نمود :

میدان مرکزی مادرید یا میدان( Plaza Mayor ) :

این میدان که محل برگزاری جشن ها و فستیوال های مهم کشور اسپانیا است  توسط فلیپ سود در سال 1619 ساخته شد و امروزه هم مجسمه او در میان این میدان دیده می شود

میدان دل سول پورا به معنای دروازه خورشید (del sol Puerta ) :

در این میدان دو مجسمه مشهور وجود دارند . اولی مربوط به چارلز سوم و دیگری مربوط به خرسی است در کنار درختی به نام  مادرونو (Madrono tree ) . این مجسمه ها سمبل های خانوادگی و اشرافی کشور اسپانیا شناخته می شوند . مجسمه خرس و درخت  بسیار سنگین می باشند و به زبان اسپانیایی درخت توت فرنگی به آن گفته می شود . دلیل آن این است که میوه ای کاملا مشابه به توت فرنگی دارد .

میدان پلازا دی سیبلس (Plaza de Cibeles ) :

این میدان به عنوان سمبل شهر مادرید شناخته می شود . چشمه ای در میان این میدان وجود دارد که پاتوق طرفداران تیم فوتبال رئال مادرید است . این میدان در قرن 17 میلادی ساخته شده  است .

میدان پورتا الکالا (Puerta Alcala ) :

این میدان زیبا  ورودی شهر کوچک الکالا است که در قرن 17 به فرمان  کالوس سوم ساخته  شد .

کلیسای آلمودنا (Almudena ) :

این کلیسا یک کلیسای کاتالوگی با چشم اندازی بسیار زیبا است  که به سبک گوتیک و در نزدیکی رویال پلاس ساخته شده است .

ساختمان رویال پلاس (Royal Palace ) :

اقامتگاه پادشاه کشور اسپانیا است . این کاخ بسیار با شکوه و وسیع است . 135000 متر مربع  وسعت دارد که 2800 اتاق در آن قرار دارد .

موزه پارادا (prada ) :

این موزه قدمتی بسیار طولانی دارد و از مهم ترین نقاط گردشگری اسپانیا است . در این موزه حدود 7000 تابلوی نقاشی و حدود 700 مجسمه تاریخی وجود دارند که جملگی از شاهکارهای هنرمندان بزرگ دنیا مانند رامبراند ، بوتیچلی ، فرانسیسکو گویا و … می باشد .

از دیگر نقاط دیدنی و گردشگری شهر مادرید می توان به پالاسیو رئال یا کاخ سلطنتی، پارک رتیرو، موزه باستان شناسی، و سه موزه هنری معروف: موزه دل پرادو، موزه ملی مرکز هنری رئینا سوفیا و موزه تایسن- بورنمیسا و … اشاره نمود .

 

 

برای  مطالعه ادامه مطلب به سایت گردشگری سیاحتگران ساحل آفتاب مراجعه فرمایید و همچنین برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان و متخصصین ساحل آفتاب تماس بگیرید .

 

Travel.sahelaftab.com

02188656892

یوتیوب ساحل آفتاب

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.