ساحل افتاب

ساحال افتاب

ساحل افتاب

ساحال افتاب

اسپانیا: دومین کشور بزرگ توریستی دنیا

اسپانیا دومین کشور بزرگ توریستی دنیا

اسپانیا کشوری در جنوب غربی اروپا و واقع در شبه جزیره ایبری می باشد.همسایگان این کشور به ترتیب از شمال با فرانسه و آندورا ، از غرب با پرتغال ، از جنول با جبل الطارق و مراکش می باشد. این کشور از شرق همجوار دریای آبی و زیبای مدیترانه و از غرب و شمال همجوار با اقیانوس پهناور اطلس می باشد . این کشور با 504030 کیلومتر مربع وسعت پس از فرانسه پهناورترین کشور اروپا غربی و پنجاه و یکمین کشور بزرگ دنیا محسوب می شود  که قسمت بزرگی از  شبه جزیری ایبری و جزایر مختلف اطراف آن را شامل می شود .

پایتخت کشور اسپانیا شهر مدرن و پیشرفته مادرید می باشد و این کشور از اعضای اصلی اتحادیه اروپا است . واحد پول آنها یورو و زبان رسمی اسپانیا، اسپانیایی می باشد .  از کشور های زیبا و پر جاذبه کشور اسپانیا می توان به مادرید ، بارسلون ، والنسیا ، سویا ، ساراگوسا ، مالاگا  و بیلبائو اشاره کرد که احتمالا به دلیل داشتن تیم های مطرح فوتبال برای بسیاری از علاقمندان نام های پر آوازه ای هستند. ولی جاذبه و شهرت این شهر ها به دلیل تیم های فوتبال آنها تنها نمی تواند باشد .

ابعاد گردشگری کشور اسپانیا  شامل ابعاد فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی ، تاریخی ، هنری و … می باشد. اسپانیا هر چند کشوری مستقل و با حکومت مرکزی قدرتمند و از کشور های پیشرفته دنیا محسوب می شود ولی در گذشته تحت تاثیر امپراطوری قدرتمند روم بوده است و این موضوع را می توان در تمام زوایای زندگی مردم  کشور اسپانیا به خوبی مشاهده کرد . البته این تاثیرات تنها از روم در این کشور دیده نمی شود  ، اسپانیا از نقطه نظرات فرهنگی ، هنری ، آشپزی و موسیقی و … تحت تاثیرات همسایگان اروپایی خود قرار گرفته و طعم و لذت هنر و موسیقی و آشپزی های اروپایی را می توانید در این کشور تجربه کنید .

قدمت و تاریخچه کشور اسپانیا و همچنین نقاط گردشگری و جاذبه های توریستی اسپانیا آنقدر زیاد هست که یونسکو را وادار کند که 44 مکان تاریخی و فرهنگی این کشور را در لیست آثار خود قرار داده و مورد حمایت خود قرار دهد . یعنی  پس از ایتالیا و چین کشور اسپانیا به عنوان سومین کشور صاحب میراثی ثبت شده در یونسکو می باشد .

 

 

برای  مطالعه ادامه مطلب به سایت گردشگری سیاحتگران ساحل آفتاب مراجعه فرمایید و همچنین برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان و متخصصین ساحل آفتاب تماس بگیرید .

 

travel.sahelaftab.com

02188656892

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.